6 Şubat 2006 Pazartesi

kefâ billâhi ...

Allah bes demiştik, Allah yeter.
Peki hangi sıfatları ile yeter?

kefâ billâhi (... olarak Allah yeter)
... كَفَى بِاللَّهِ
Üç noktanın yerine hangi ilâhî sıfatlar gelebilir?

hasîben: hesaplayan olarak (4:6, 33:39)
veliyyen: dost olarak (4:45)
nasîren: yardımcı olarak (4:45)
'alîmen: bilen olarak (4:70)
şehîden: şahit olarak (4:79, 4:166, 10:29, 13:43, 17:96, 29:52, 48:28)
vekîlen: vekil olarak (4:81, 4:132, 4:171, 33:3, 33:48)
Allah yeter.

Altı farklı sıfat, herbiri Nisa suresinde geçiyor. Bu kelimelerin hemen hepsi ayet sonunda olduğu için, tenvin eki "en" uzun bir "â" sesine dönüşür, öyle okunur.

zâlikel-fadlu minallâh
4:70 Bu lutuf Allah'tandır.
vekefâ billâhi 'alîmâ
Bilen olarak Allah yeter.

وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا
33:3 Allah'a tevekkül et, vekil olarak Allah yeter.

Biraz özel bir anı ile konuyu kapatalım:

4:45 ...kefâ billâhi velîyyâ, vekefâ billâhi nasîrâ
Allah sizin düşmanlarınızı çok daha iyi bilir. Allah dost olarak yeter. Allah yardımcı olarak da yeter.

Bir gün çok dertlenmiştim ve derdimi anlatip, beni biraz olsun rahatlatacak, gönlüme ferahlık verecek bir dost bulamamıştım. İşyerinde çalışırken kendi kendime ağlıyordum. En sonunda aklıma bu ayet (4:45) geldi. Ve ben neden kendimi böyle hırpalıyorum ki, Allah "dost olarak Ben yeterim" demiyor mü? Sen neden dost arıyorsun ki diyerek kendimi teskin etmeye başladım. Tam gözyaşlarım dinmek üzereyken, telefonum çaldı. Bir dostum, hiçbir neden yokken sadece sesimi duymak için beni aramıştı... Öğrendim ki, dost olarak Allah'ı kabul ettiğimiz zaman, Allah kendi dostlarının yardımını bize gönderiyormuş...
Bu şuura sahip olabilmek duasıyla...
[BT]